luslasning.blogg.se

Johan Karlsson slukar serieromaner till frukost

Bågens mästare Djingis Khan del 2

Kategori: Historiska

Djingis lyckas att ena alla stammar så det finns bara en enda stor stam. Han är trött på att de människor som kommer med mycket guld och lurar hans folk. Det sägs att de som kommer bor i städer med höga torn som aldrig kan slås ner. De tror att de är förmer än de mongoliska stammarna. Djungis Khan annser att det är hög tid att visa vem det är som är den starkaste av dem alla, vem som kan erövra mest. Smarta drag får fina priser men till vilket pris?
 
Bågens mästare är väldigt bra men inte lika bra som del 1. Kan ju säga att jag kommer ihåg mer ifrån den första boken än den jag precis har läst. Men jag måste poängtera att boken är inte dålig. Den är fortfarande oehört intressant. Att läsa om den stora Djingis Khan hör inte till vardagen så det gäller att ta tillvara chansen. Jag tänker fortsätta läsa dessa böcker eftersom den stora kejsaren fascinerar mig.
 
/Hanna
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: